Promote Your Product

Quality advertising. Big traffic. Increase sales. Promote your website. Advertise your product to shoppers.

Sunday, December 5, 2010

Weekend yang memenatkan...

Weekend lepas aku dan family husband ke KL untuk kenduri kawin spupu kami...Jaja...anak Paknjang...

Lewat kamis petang baru bertolak...sampai ke rumah bertanggak (umah kakak ipar) pukul 2 pagi kot. Jumaat pagi sempat ke MAHA di Serdang. Huh sungguh memenatkan dan panas betul cuaca. Tapi nasib baik kami pegi time orang kerja, so tak pack sangat. Antara yang menarik perhatian adalah pameran ternakan. Husband aku suka sangat tengok lembu Brahman. Beso gile. Tak penah tengok lembu beso tu...tah brapa tan sekor aku tak taula...

Petang jumaat husband tak sedap badan sebab dah drive semalaman. So kami dok rumah je berehat. Yang lain2 pegi Genting. Takla terkilan sebab tak pegi Genting sebab aku tau aku bukan boleh main apa2 pun. Setakat tengok je baik tak payah. Nanti tunggu baby kuar jalan2 dengan baby lagi best kan? Tak sabarnya...

Kenduri hari Sabtu...tengahari kami berkonvoi 2 kete ke Jalan Klang Lama. Jam le pulak kat highway...aku amat2 sian kat husband yang asyik dipaksa jadi driver...tapi nak buat macam mana..aku tak layak bersuara..akhirnya sampai kat kenduri pukul 2...time tu pengantin baru sampai...so layanla acara bersanding dan renjis2 jap.

Petang pukul 5.30 bertolak balik. Kami berdua je...yang lain2 balik ahad...singgah Jusco dulu sebelum bertolak untuk beli hadiah adik aku yang baru bersalin baby boy. Pukul 7 terus gerak ke Ipoh...pukul 9 lebih sampai. Sempatla usik2 anak sedara kejap. Mandi dan solat jamak. Pukul 11 bertolak ke Kedah.

Actually memang dah rasa penat sangat. Tapi memikirkan kena kerja dan cuti tak diambil siap2, maka gigih jugak kami balik. Aku memang dah ngantuk gile. Tapi husband macam bersemangat lagi, so aku ok jela. Ondaway dia macam dh exhaust tahap gaban. Aku lak asyik terlentok tak temankan driver langsung. Kesian sangat kat dia tapi aku pun pening lalat walaupun duduk je. Lastly kami benti kat Bukit Gantang beli buah nak segarkan mata. Dan sempat lelap jugak dalam setengah jam.

Pastu bertolak balik..husband memang dh lembik. Tapi dia kesian nak suruh aku drive. Aku tau. Tapi bila dah sampai Pendang, dia dh ngantuk tahap tepu dan akhirnya dia suruh gak aku drive. Aku memangla nampak layu. Tapi lepas dapat stereng trus cerah mata. Jalan lak clear so pecut je la dengan hati2. Akhirnya sampai rumah pukul 2 lebih...sampai je trus terkam katil...dan lena dalam sekelip mata...

Pagi ni bangun fenin2 lalat..tapi gagahkan jugak diri ni pagi keje. Jalan pulak lengang je. Jeles aku orang lain tak keje ke?ishk3...dan akhirnya aku sampai ke ofis dan terus menulis entry ini..hihi..

Itulah cerita weekend aku yang begitu memenatkan. Aku telah memendekkan cerita suka dukanya, kalo tak..boleh jadi artikel lak entry ni nanti..

Kesimpulannya walaupun dah lama tak pegi KL, aku memang tak rindu pun dengan KL. Lagi semak kepala adalaa...

Tapi mungkin keseronokan sesuatu trip itu bergantung pada ahli rombongannya...

Live To Discover..

No comments: