Promote Your Product

Quality advertising. Big traffic. Increase sales. Promote your website. Advertise your product to shoppers.

Thursday, April 16, 2009

Musim Tender

Salam semua,

Sejak minggu lepas aku bertungkus lumus buat tender sambil jahit manik. Time byk tempahan la tender banyak kuar. Tapi nk buat macam mana, buat tender adalah pekerjaan utamaku. Kompeni bagi gaji, so kenala buat keje.

Minggu lepas aku buat tender UTM. Susah giler. Aku tak layak buat actually. Tp superior aku bagi gak. Nasibla....blasah je la. Dahla supplier reply lambat gile. Kelam kabut aku dibuatnya. Ahad aku stay back kat opis sebab closing isnin lepas. Pening lalat aku menyudahkan benda yang satu haram pun aku tak paham.

Cuba korang bayangkan, aku ni setakat PC, notebook atau printer tu familiar lagila technical spec nya. Ni tahap gaban. Tajuknya pun aku dah tak paham, TENDER FOR THE SUPPLY, DELIVER, INSTALLATON, TESTING AND COMMISIONING OF VIRTUALIZATION AND DATA RECOVERY CENTRE FOR UTM, SKUDAI. Anda paham?hihi..jangan tanya aku balik sudah...aku rasa tender ni kalah kot..haha..padan muka.

Lepas siap tender dibalut pada pukul 8.00 am isnin, aku balikla cover tido. Akibat tak tido malam tu, aku dilanda masuk angin. Taktaula celah bedah mana angin masuk, sakit gile perut ku. Maybe sebab malam stay back tu dinner lambat. Tukang blanja lepak2 lak kat kedai. banyak canteek dia melantak sedap2. Kami kat ofis ni kelaparan. Malam isnin tu aku terpaksa pegi klinik dibawa oleh adikku sebab tak larat drive, dapatla ubat angin.

Minggu ni buat tender untuk UMK lak. Nasib baik kali ni tahap kesukarannya sesuai dengan level pengetahuan aku. Closing Ahad ni sebab kelantan kan keje ahad. Hope aku dapat siapkan by tomorrow (jum) supaya aku tak payah keje sabtu...huuuu...give me a break!!manik lagi nak jahit...semoga murah rezeki ku....

Oklah nak buat tender...

Live To Discover..

4 comments:

lieza said...

mesti pressure kan..sabar je lah ruby..rezeki tgh murah ni..kena hargai..bukan senang nak dpt..

Ruby said...

liza, aku mmg tgh cuba bersabar ni, buat2 cool jek.tp benda 2 mcm ni slalu tjadi dlm hidup aku, bbrp pkara berlaku serentak yang memerlukan action yg sewajarnya..hihi

Ruby said...

ciare, of kos aku claim walaupun isnin tu aku tak keje..haha..sapa suruh buat tender ahad,patutnya bayo triple...

lieza said...

ruby, dah kena tag..jgn lupa ambik awards kat blog liza