Promote Your Product

Quality advertising. Big traffic. Increase sales. Promote your website. Advertise your product to shoppers.

Tuesday, April 7, 2009

Menu favourite abang

Salam semua,

Sebelum husband aku berangkat ke Kedah, aku pun gedikla nak masak makanan kegemaran dia. Spegeti...aku pun suka..haha..aku rasa semua orang suka.

Aku selalu guna sos prego dan guna daging cincang cap Ramli. Tapi kadang2 guna sos Kimball atau guna tomato puree je.

Spegeti my style:

-Spegeti (rebus taruk minyak sikit dan tos)

Untuk sos:

-Tumis bawang besar dan bawang putih cincang.
-Masukkan cabai blender atau cabai melaka tumbuk kalau suka pedas.(aku prefer tak bubuh, suka masam..hihi)
-Masuk daging dan goreng sampai air daging kering dan minyak naik.
-Masuk sos prego dan sikit air (bubuh air dlm tin prego dan goncang..hihi)
-Masuk cendawan butang potong2.
-Masukkan tomato cincang.
-Garam dan gula.
-Tunggu sampai masak....kuah pekat.


Inilah hasilnya...nampak menyelerakan tak? Tapi yang sedihnya tengah malam tu husband I cirit-birit. Adakah sebab masakan aku? huuuuu...

Live To Discover..

2 comments:

lieza said...

ruby, sedap ye spageti tu..menyelerakan je nampak ye...perut tgh lapar ni..nanti nak try lah buat ye..hahaha

Ruby said...

liza, cuba la...mmg sedap..cheewah prasan lak aku...alah buat je ikut slera sdiri...