Promote Your Product

Quality advertising. Big traffic. Increase sales. Promote your website. Advertise your product to shoppers.

Saturday, February 7, 2009

First Sewing Class (session 1/4)

Salam semua,

Hari ni betul2 rasa macam baru masuk skolah darjah satu. Pegi skolah orang anta, balik ambik..hihi.

Aku blaja kat umah sifoo menjahit kat Presint 8, eh 8 ke 9 ek? ntahla confuse...tapi kat flat2 pink tu la (nama glemer flat tu kat Putrajaya). Yurannye RM120 utk blajo baju kurung sahaja. Mahal x? Sifoo I ni adalah wife kepada member husband aku masa dia kat SPA dulu...namanya Kak Niza. Akak ni memang tailor bertauliahla of course..

Target adalah blajo jahit baju kurung dan objektif aku menjahit ni sebab nak jahit baju sendirila, dan ambil upah dari yang sudi..huk huk. Maklumlah, kompeni nak bangkrup, potong gaji daaa..bukan aku sorang, semua staff..so kenala cari pendapatan sampingan. Manik jalan gak..hihi..

Ist class ni blajo melukis, takde mewarna tau, lukis pola baju je. Lagi...blajo ambil ukuran badan (untuk baju kurung). Dan yang paling 'best', ade matematik. Fuhhh korang jangan ingat menjahit ni senang. Susah beb nak kira formula nak bagi ukuran baju tu ngam dengan si pemakai. Sebab manusia ni ada macam2 bentuk badan. Atas besar bawah kecikla, atas kecik bawah besarla...flat atas sampai bwh la...macam2 lagila..so walaupun dah ambil ukuran, kena masukkan dalam formula gak untuk confirmkan sesuai tak dengan bentuk badan. Perghh...nampak sangat otak aku dah kematu tua2 ni...tambah tolak pun lembap..malu kat cikgu..hihi

Kesimpulannya, kelas menjahit ni memang mencabar, tu sebab minat mesti ada. Kalau tak memang tak kuasa nak layan. Ni belum pegang kain lagi. Dapat nanti kain licin dan lembut bangat, mau give up dibuatnye. Harap aku dapat bersabar dan dapat menerima ilmu ni dengan mudah dan ingat sampai bila2. Dan semoga harapanku untuk menambah pendapatan keluarga tercapai. Aminnn...

Live To Discover..

No comments: